Piața Unirii nr.3, Timișoara
+40.256.434.644
+40.256.495.126
+40.740.014.149
                                                                                   

LUCRĂRI DE EXECUȚIE PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTIȚII “CONSTRUIRE TERMINAL PENTRU TRANSPORT PUBLIC”

Detalii proiect

Beneficiar: Orașul Oravița
Locație: Oravița
Anul începerii: 2021
Categorie: Construcţii și lucrări publice

Descriere

Proiectul investiţional are ca scop dezvoltarea serviciului de transport public din oraşul Oraviţa, printr-un serviciu complet nou şi integrat (al elementelor de eficientizare a traficului şi reducere a noxelor: sistem de e-ticketing, sistem de monitorizare al traficului, infrastructură stradală, achiziţionare autobuze ecologice), care sa duca la scăderea dependenţei de utilizare a autoturismelor şi la eficientizarea mobilităţii urbane din oraşul Oraviţa în general. Pentru realizarea acestui obiectiv, Consiliul Local Oraviţa urmăreşte realizarea și asigurarea serviciului public de transport reprezintă o oportunitate pentru introducerea autobuzelor ecologice, dar acest fapt implică amenajarea unui spaţiu destinat parcării autobuzelor.
Scopul lucrărilor de construcție este reprezentat de dezvoltarea unui terminal de transport public în municipiul Oravița.
Constructia va fi amplasată în interiorul intravilanului oraşului Oravița, pe un teren în suprafaţă de 9039 mp .
Parametri urbanistici:
• Ac și Ad terminal - construcţie nouă, propusă: 465 mp;
• Regimul de înălțime - parter;
• Suprafaţa terenului: 9039 mp;
• Incinta afectată de proiect: 2375 mp;
• Platformă parcare și manevră autobuze, accese, parcări:.1820 mp (în incinta) și 100 mp racord la drumul de acces;
• Trotuare interioare și exterioare 125 mp;
• Spații verzi: 205 mp;
Terminalul propriu-zis, va fi împărtit în trei zone principale: un garaj pentru autobuze hibrid, o zonă socio-administrativă, în care se vor amplasa birourile, vestiarele, și o zonă a spațiilor tehnice necesare bunei funcţionari a terminalului. La acestea se va adăuga o spălătorie exterioară și o platforă de manevră.
Construcţia va avea regimul de înaltime parter și o înalțime maximă de 6.60 m . Compartimentarea clădirii va fi următoarea: Zona administrativă: Dispecerat; Birou personal; Oficiu; Coridor și windfang intrare; Vestiar și grup sanitar bărbați; Vestiar și grup sanitar femei; Zona garaj autobuze hibrid: Atelier; Garaj autobuze hibrid; Zona garaj spații tehnice: Deşeuri; Spațiu tehnic; Cam T.E.;
Garajul va fi separat de celelalte spații printr-un perete rezistent la foc ce separa clădirea în două zone distincte, parte a aceluiaşi compartiment de incendiu. În directă legătură cu garajul se afla atelierul, în care se vor realiza lucrări simple, se vor depozita unele consumabile, etc.
Zona administrativă conţine atât spațiile operaţionale necesare (dispecerat, birou de personal), cât și cele sociale (vestiare, dușuri, grupuri sanitare, oficiu).
Accesul se face printr-un windfang, cu rolul de a limita pierderile de căldură în exterior, către un coridor central, legând diversele funcţiuni. Astfel, pe partea stângă se află dispeceratul, biroul personal și un oficiu pentru personal, iar în partea dreaptă vestiarele, dușurile și grupurile sanitare (barbați și femei), în timp ce în capătul coridorului se află garajul de autobuze.
Spațiile tehnice sunt accesibile din exteriorul construcţiei, în conformitate cu normativele în vigoare și sunt separate de celelalte spații prin pereţi asigurând rezistența la foc necesară. Aceste spatii sunt: camera tabloului electric general, camera tehnica, camera de deşeuri